Monin to francuski producent sosów i syropów klasy premium, który jest marką znaną na całym świecie. Od wielu już lat oferuje pełną gamę innowacyjnych rozwiązań opartych na ponad stuletnich tradycjach. Produkty Monin są obecne w ponad 150 krajach, jako jedne z najchętniej wybieranych wyrobów wśród profesjonalnych i domowych barmanów. Asortyment firmy obejmuje m.in. syropy, mieszanki owocowe, sosy, frappe, likiery i koktajle. Są one dostępne w ponad 150 smakach i dziewiętnastu różnych formatach. W połączeniu z lokalną wiedzą i pięcioma zakładami produkcyjnymi na całym świecie oznacza to, że firma MONIN nie ma sobie równych.

W dniu 14 listopada w Zespole Szkół Technicznych w Turku uczniowie klas o profilu gastronomicznym (2HZ, 3HZ, 4HZ) mieli możliwość uczestniczenia w spotkaniu z  panem Markiem Łyszczakiem- brand ambasadorem marki Monin. Dzięki warsztatom, młodzież poznała cały wachlarz możliwości wykorzystania produktów marki Monin w przygotowywaniu napojów bezalkoholowych oraz trendy w dzisiejszym barmaństwie.

Pan Marek na oczach uczestników ,,wyczarował” całą gamę napojów mieszanych, pojawiły się lemoniady, koktajl z piernika,  grzańce bezalkoholowe na bazie herbaty białej i kawy z dodatkiem syropów. Każdy sporządzony napój został w wyszukany sposób udekorowany. Pojawiły się między innymi: kwiaty hibiskusa, nitki chili, żurawina, gwiazdki anyżu, laski cynamonu, pomarańcze, cytryna, limonka oraz mięta. Dzięki temu całość zapewniła niezwykłe doznania smakowe oraz wizualne.

Podczas spotkania uczniowie mogli wziąć udział w degustacji  przygotowanych napojów mieszanych, a każdy uczestnik otrzymał katalog firmy Monin z podstawowymi recepturami koktajli, lemoniad, herbat i kaw na gorąco.

Uczestnicy warsztatów ocenili szkolenie bardzo wysoko nie tylko ze względów merytorycznych, ale również jako wspaniale spędzony czas.

Zajęcia zostały przygotowane we współpracy z nauczycielami przedmiotów gastronomicznych: Marzeną Maćków i Iloną Wieczorek.