Światowy Tydzień Pieniądza – Global Money Week (GMW) jest coroczną kampanią informacyjną na rzecz edukowania dzieci i młodzież, tak by od najmłodszych lat zyskiwały świadomość finansową i stopniowo rozwijały wiedzę, umiejętności, postawy i nawyki niezbędne do podejmowania racjonalnych decyzji finansowych .Organizatorem projektu jest Międzynarodowa Sieć ds. Edukacji Finansowej - działająca przy Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju - OECD/INFE.
Rolę koordynatora kampanii GMW na gruncie krajowym pełni Urząd Komisji Nadzoru Finansowego. Koordynacja GMW odbywa się w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR.
Tegoroczne hasło przewodnie GMW 2021 - ’Take care of yourself, takecare of yourmoney’ („Zadbaj o siebie, zadbaj o swoje pieniądze”)- podkreśla konieczność budowania finansowej odporności przy jednoczesnym dbaniu o zdrowie w obecnej sytuacji na świecie.
Do udziału w międzynarodowej kampanii z zakresu edukacji finansowej Global Money Week (GMW) - Światowy Tydzień Pieniądza ( 22-28 marca) przyłączyła się również nasza szkoła. Uczniowie Zespołu Szkół Technicznych w Turku, w ramach realizacji GMW, mieli okazję uczestniczyć w webinariach na temat: „Jak zaspokoić jedną z najważniejszych potrzeb człowieka? Poczucie bezpieczeństwa a ryzyko”(lekcja o ubezpieczeniach zorganizowana przez Polską Izbę Ubezpieczeń) oraz „Oszustwa na rynku finansowym – dlaczego wciąż im ulegamy” (przygotowane przez UKNF). Młodzież uczestniczyła także w quizie finansowym, którego pomysłodawcą było Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej oraz przystąpiła do projektu badawczego na temat oszczędzania.
W ramach realizowanego przedsięwzięcia uczniowie wzięli udział w konkursie na prezentację multimedialną pod hasłem „Zadbaj o siebie, zadbaj o swoje pieniądze” oraz konkursie plastycznym na plakat promujący hasło GMW (zorganizowany we współpracy z biblioteką szkolną).
W konkursie na prezentację multimedialną
I miejsce zajął Kacper Baranowski z klasy 2TH ,
II miejsce Cieślak Wiktor z klasy 1 CA,
III miejsce zajęła Nikola Goździk z klasy 3 CA.
W konkursie plastycznym
I miejsce zajął Adrian Jastrzębski z klasy 3 TG,
II miejsce Donata Zegarska z klasy 2 hsp ,
III miejsce Wiktoria Wawrzyniak z klasy 1 CA.
Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy.
Kampania GMW z pewnością jest dla młodzieży skutecznym narzędziem do podnoszenia poziomu wiedzy i poszerzania zakresu kompetencji finansowych . Głównym jej założeniem jest wielopoziomowa współpraca pomiędzy instytucjami, praktykami edukacji finansowej i edukatorami zaangażowanymi bezpośrednio w pracę z dziećmi i młodzieżą, a także samymi adresatami GMW, na gruncie lokalnym i w wymiarze międzynarodowym. Szkolnymi koordynatorami kampanii GMW były : M. Pietrzak, A. Jeż, A. Herman – Szulc, A. Jakomulska oraz E. Ignasiak.