Polish English German

Uczniowie ZST na mecie I etapu Erasmus'a

Projekty realizowane w ramach akcji Erasmus + służą wprowadzaniu długofalowych zmian,  innowacji i dobrych praktyk tam, gdzie jest to niezbędne dla zapewnienia wysokiej jakości kształcenia na różnych poziomach edukacji. Uczniowie korzystający z mobilności edukacyjnej zdobywają wiedzę oraz umiejętności, doskonalą swój rozwój osobisty a także zdolności do zatrudnienia na europejskim rynku pracy. Realizacja projektów wpływa na innowacyjność oraz jakość nauczania i szkolenia w Europie, wzmacnia kompetencje językowe, a w rezultacie zwiększa zrozumienie innych kultur i krajów.

Od 25 lutego do 1 marca 2019 r. uczniowie technikum mechatronicznego w ZST wzięli udział we włoskim etapie Erasmus+ “Eco-Drone: flying robots for environmental monitoring” w szkole ITIS-LS “Francesco Giordani” w Casercie.

W projekcie towarzyszyli im uczestnicy z partnerskich szkół z Rumunii i Turcji oraz włoscy gospodarze. Celem przedsięwzięcia była współpraca przy budowie drona, dzielenie się dobrymi praktykami oraz rozwijanie kompetencji językowych, przygotowujących młodych ludzi do pracy w zespole.

Nasi praktykanci wzięli udział w zajęciach, podczas których zapoznali się z budową i zastosowaniem dronów. W części warsztatowej mogli wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce i samodzielnie złożyć model, który przywieźli ze sobą do Polski. Podczas zajęć plenerowych na pobliskim lotnisku, uczniowie próbowali swoich sił w sterowaniu różnymi rodzajami dronów.

Ważnym elementem pobytu we Włoszech było zwiedzanie. Uczestnicy odwiedzili Neapol, Santa Maria Capua Vetere, a w niej ruiny starożytnego amfiteatru, Muzeum Gladiatorów, Muzeum Starożytnej Capui oraz Mithraeum. Swoje tajemnice odkrył przed nimi także Pałac Królewski w Casercie i przypałacowe ogrody oraz pobliskie Muzeum Jedwabiu, mieszczące się w letniej rezydencji króla Ferdynanda I. Na zakończenie młodzież wspięła się na wulkan Wezuwiusz, a następnie zwiedziła starożytne Pompeje- miasto leżące u stóp wulkanu i całkowicie zasypane pyłami wulkanicznymi oraz zalane lawą po silnej erupcji w 79 r. n.e.

Dla uczestników projektu był to niezapomniany czas. Wszyscy zgodnie podkreślali, jak wiele nauczyli się podczas pobytu we Włoszech. Oprócz nauki był to również czas nowych przyjaźni i intensywnego treningu językowego. W konfrontacji z obcokrajowcami nasi uczniowie zrozumieli, jak ważna jest znajomość języka angielskiego.

Młodzi konstruktorzy nie mogą doczekać się kolejnego etapu projektu, który będzie miał miejsce jesienią w naszej szkole. Do tego czasu prace projektowe będą odbywać się na platformie internetowej eTwinning.

W dniu 1 marca 2019 roku kolejna grupa młodzieży z Zespołu Szkół Technicznych w Turku ruszyła na podbój Europy. Tym razem byli to uczniowie technikum logistycznego oraz cyfrowych procesów graficznych wraz z opiekunami: panią dyrektor Wiolettą Adamiak oraz Sylwią Grześkowiak- nauczycielem języka angielskiego. Ten moduł  projektu Erasmus+ #BULLYINGisNEVERok#(zastraszanie nigdy nie jest w porządku) realizowany był w Grecji i powstał z chęci współpracy 4 europejskich szkół- Institute Ferrari z Włoch, IES Las Encinas z Hiszpanii, 6th Gymnasium of Drama z Grecji oraz naszej szkoły. Celem przedsięwzięcia było przeciwstawienie się nasilającemu zjawisku zastraszania i cyberprzemocy. Chodziło także o połączenie sił w promowaniu ducha tolerancji oraz równości w konfrontacji z różnymi formami przemocy, a także  zachęcanie uczniów do rozsądnego korzystania z internetu.

W oczekiwaniu na przybycie kolegów z Włoch i Hiszpanii, uczniowie poznawali bardzo interesującą historię, drugiego co do wielkości, miasta położonego w północnej części Grecji nad Morzem Egejskim. Saloniki to skarbnica historii, pełna ciekawych zabytków i legend. W czasie dwudniowego pobytu nasi uczniowie zwiedzili najciekawsze miejsca: Łuk Triumfalny Kamara, symbol miasta - Białą Wieżę z XVI wieku, Rotundę pochodzącą z IV wieku oraz elementy fortyfikacji, przepiękną  promenadę i port morski.

Grupa Erasmus + zachwycała się  wraz z uczniami z Grecji, Hiszpanii i Włoch różnorodnością eksplorowanych zakątków. Podziwiała miejsca, gdzie starożytność przeplata się z nowoczesnością- od antycznych zabytków kultury, poprzez cuda natury, a skończywszy na nadmorskich, turystycznych miejscowościach. Podziwiano: Wąwóz Petrusa, jaskinię Aggitis, Muzeum Folkloru Prosotsani oraz Kavalę. Dzień zakończył się nauką tradycyjnego tańca greckiego.

 

 

Współpraca